PETOŠOLCI NA OBISKU V ŠOLSKI KNJIŽNICI

DRUGAČNOST NAS POVEZUJE – SREČANJE Z MOJO NINO

V prvem tednu marca, in sicer 2., 3., 4. in 5. 3. 2021, se je knjižničarka srčno razveselila obiska učencev 5. a in 5. b v šolski knjižnici. Obravnava knjige Janje Vidmar Moja Nina, ki so jo učenci prebrali že v jesenskih mesecih, in tematike sprejemanja drugačnosti, smo načrtovali veliko prej, a smo jo zaradi situacije izvedli šele sedaj. Z učenci smo se najprej preizkusili v igri Jaz sem žoga ter spoznali, kako zelo smo si različni. Z zanimanjem smo ugotavljali, kaj vse lahko naša ilustracija pove o našem značaju. Ugotovili smo, kako dobro poznamo drug drugega in se predvsem veselili lepih misli, ki so jih sošolci namenili drug drugemu.

V nadaljevanju smo se poglobljeno posvetili razlagi in debati o besedi drugačnost. Ugotovili smo, da pokriva različna področja življenja in da se nanaša na spol, barvo kože, starost, poklice, narodnost, bolezen … Učenci so bili v razpravi zelo razgledani in so jasno izražali svoja mnenja ter jih podprli s svojim znanjem in bogatim poznavanjem problematike.

Tankočutno smo potovali skozi zgodbo deklice Nine in njene družine, se seznanili z downovim sindromom, se pogovarjali o odnosih v družini z otroki s posebnimi potrebami, njihovih vsakdanjih skrbeh in izzivih ter čudovitih doživljajih, ki jih povezujejo. Poseben izziv nam je pomenil Ninin brat Tim, ki se je spopadal s sestrino drugačnostjo in jo je težko sprejemal, vendar se je v življenju z njo naučil, kako ji prisluhniti, jo sprejeti in kaj je resnično pomembno!

V delavnicah so se učenci preizkusili v igri vlog, tako da so se vživeli v junake iz knjige ter zaigrali dramski prizor. Bili so odlični!

Pripravili so okroglo mizo o sprejemanju drugačnosti, na kateri so postavili različne trditve, jih utemeljevali ter o njih debatirali. Ugotovili so, da nas družba uči sprejemati osebe s posebnimi potrebami in da je naša dolžnost, da smo do njih spoštljivi in jim pomagamo, vendar je to za mnoge velik izziv, saj se moramo naučiti komunikacije z njimi. Posebej so poudarili, da se morajo otroci s posebnimi potrebami naučiti veščin, ki jim bodo olajšale življenje. Učenci so v debati prikazali izjemno zrel odnos do problematike.

Učenci so pripravili mrežo oseb, ki nastopajo v knjigi in jih natančno opisali ter označili njihov značaj. Ena od skupin pa je pripravila kviz, v katerem so učenci izkazali poznavanje knjige. Nagrada je bila seveda nematerialna!

Knjižničarka in učiteljici smo bile na učence zelo ponosne in se veselimo še več takšnih ur!

Pripravila: Barbara Rocek Bregar, prof.

Morda vam bo všeč tudi...